Bali 2010

dscn7817-bali-sziget.jpg dscn7834-virag.jpg dscn7692-villa.jpg

Balin töltött két hónapos nyaralásunk a vége felé közeledik. Szép helyeken jártunk és Ubudba is többször eljutottunk. Ubud különösen vonz, és éltem a lehetőséggel, amikor Gyuri felajánlotta, hogy aludjak a Raka-Raka villában. A szombati napot családommal együtt itt töltöttük. Megérkezésünk után Gyuri elvitt bennünket – a villához közeli – Caffee Copper étterembe. Gyuri mögött a kerítésnél, egy utcai árus kisebb faragott tárgyakat és legyezőket kínált. Alkudozás közben jókat nevetgéltünk, “hagyd magad előbb szabadulsz” alapon az egyik legyező boldog tulajdonosa lettem. Ebéd után Tegalalangba – a tavaly megismert fafaragóhoz – mentünk. Vásároltuk pár emléktárgyat, és délután folyamán még meglátogattunk néhány ajándékboltot. A kövekből készített füstölőtartók, kis szobrok nagyon tetszettek. Vásárlás közben láttuk, hogy milyen aprólékos munkával csiszolják, festik, díszítik a különböző formájú kavicsokat. Gyurival – aki egy percig sem hagyott unatkozni bennünket – vidáman telt a délután. Este családom visszament Nusa Duára, én a villában aludtam.

dscn7651-gyuri.jpg dscn7666-kovek.jpg dscn7672-idegenvezetonk.jpg

Nem szeretek egyedül aludni, és az éjszaka folyamán kitört vihar ezt az érzésemet csak megerősítette. Balin még nem hallottam ilyen égzengést. A szakadó eső már csak hab volt a tortán. Reggel napsütésre ébredtem, és rögtön elindultam a pár méterre lévő majomerdő felé. A Gyuri által 10 percnek mondott séta az ubudi piacig – a Monkey Forest roadon – nekem másfél órát tartott. Igaz közben nézegettem a boltokat, ahogy egymásután nyitottak ki, beszélgettem a helyiekkel, akik már korán reggel fuvart ajánlottak. Nehezen hitték el, hogy csak sétálni és nézelődni szeretnék. Először is megkerestem az Ács László Bali című könyvében említett Café Jaya éttermet, és beültem reggelizni. Itt létem alatt először fordult elő, hogy az avokádó dzsúzba nem tettek csokoládét. A pincér mosolyogva fogadta megjegyzésemet, de semmi sem történt. Lehet, hogy sokat vártam ettől a helytől de ezek után már a banános palacsinta sem ízlett annyira.

dscn7737-cafe-jaya.jpg dscn7718-ubud.jpg dscn7721-felajanlas.jpg

Jó kedvemet ez sem vette el, hiszen kedvenc városomban tölthettem az egész napot. Tovább figyeltem az üzletek előtt sürgő-forgó helyieket, akik készültek a turisták fogadására. Lefotóztam az eladót, aki felajánlást tett ki boltja elé, és a járdát is, ami nemrég készült el, de már a rácsokat összetörték a motorral ráhajtók. Az ubudi piac forgatagában órákig nézelődtem. Apróbb ajándéktárgyak vásárlása közben megcsodáltam az áruját megszentelő nőt, a dísztárgyakat tisztogató fafaragót. A piac főbejáratánál lévő templomban – vasárnap lévén – rengeteg helyi volt, akik felajánlásaikat hozták a szent helyre.

dscn7754-uj-jarda.jpg dscn7757-aldas.jpg dscn7761-fa.jpg

dscn7032-piac.jpg dscn7767-felajanlas.jpg dscn7048-palota.jpg

Az ubudi piaccal szemben van a királyi palota. Ide is bementem. A belső udvart meglehet nézni, de az egész palotát nem, mert benne laknak a leszármazottak. A királyi baléban – pihenő hely – múlt héten a balinéz táncot tanuló kislányokat, most a kutya melegben itt pihenő állatot kaptam lencsevégre.

dscn7046-tanc.jpg dscn7779-kutyameleg.jpg dscn7795-ganesa.jpg

A több órás séta után visszaindultam a villába. A visszaút is sokáig tartott. Először egy késárus lánnyal, majd a focipályánál egy szatyorból, kisebb ajándéktárgyakat kínáló idős asszonnyal beszélgettem. A majomerdőn keresztül haladva a hatalmas fák, a rajtuk ugráló majmok, a zúgó kis patakok, és a buja növényzet ejtett ámulatba. A kiadós gyaloglás után, a nagy melegben jólesett a villa medencéjében megfürödni.

dscn7787-kesarus.jpg dscn7792-faarus.jpg dscn7811-fatorzs.jpg

dscn7821-raka-raka-villa.jpg dscn7824-villa.jpg dscn7839-medence.jpg

Gyuri örült, hogy jól éreztem magam, én örültem, hogy Ubudban is eltölthettem két napot. Hétfőn megkértem Gyurit, hogy vigyen be motorral Kutára, mert szeretek sétálni az óceán partján. A repülőtér kerítésénél fényképeztem a le-és felszálló gépeket. Néztem a helyieket akik vidáman fürödtek és játszottak a halászhajók között.

dscn7894-repter.jpg dscn7908-furdes.jpg dscn7902-furdes.jpg

dscn7887-apaly.jpg dscn7880-csonakok.jpg dscn7869-part.jpg

Turistával szinte nem is találkoztam, erre a részre csak azok jönnek, akik kíváncsiak az itt lakók hétköznapjaira. Persze itt sem unatkoztam. Kagylót gyűjtöttem, – szerintem túlsúlyos lesz a bőröndöm – és folyamatosan fényképeztem a helyieket. A velem szembe sétáló kislányok még pózoltak is, és nagyon tetszett nekik a róluk készült fotó. A két órás tengerparti sétát a naplementében való gyönyörködéssel fejeztem be.

dscn7910-lanyok.jpg dscn7967-naplemente.jpg dscn7900-sar.jpg

Holnap felszáll velünk a repülőgép hazafelé. Az utolsó hét eseményeit már otthonról írom. Megint búcsúzom a szigettől: “Sampai jumpa lagi” azaz viszontlátásra ismét!

búvárkodás Balin

3 Responses to “Bali 2010”

1. calinagyi Says:

Minden írásodat nagy érdeklődéssel olvastam, de ez még közelebb került a szívemhez. Nagyon emberi , megható a szöveg és a képek is.Köszönöm.

2. Kakas11 Says:

Nagyon szuper a blog és a fényképek is ragyogóak, főleg a lányokról :-)

3. boszildi Says:

Köszönöm. :)
    Gondoltam, hogy tetszeni fognak! :))